cube try like ni..huhu

Sunday, 13 November 2011

Fakta-fakta mengenai Kaabah al-Masyrifah



Kisah Ka'abah yang tidak ramai ketahui...

Sedikit maklumat berkaitan Kaabah...

1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.

2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

3. tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.

4. graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.

5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.

7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.

8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.

9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.

10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.

11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.

12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.

13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.

14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.

15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.


Sesungguhnya hanya Allah Yang Maha Mengetahui.... ~

Tuesday, 8 November 2011

Kisah Sebenar disebalik Pembunuhan Muammar Gadaffi

Tuan yang saya muliakan,
Tuan menulis kepada saya dan bertanya kenapa saya memberi penghormatan kepada Gadaffi? Kenapa saya tidak menulis dan mengutuk Kolonel Gadaffi?

Tuan terus bertanya dan menghambat dengan soalan kenapa saya bersimpati dengan seorang ditaktor yang merampas kuasa semenjak tahun 1969?

Tuan bertanya apakah saya tidak tahu bahawa selama 42 tahun ini Libya tidak pernah melihat kepimpinan selain dari Kolonel Gadaffi? Kenapa saya tidak menulis tentang kezaliman yang berlaku di Libya.

Tuan yang saya muliakan,
Saya juga disedarkan bahawa Kolonel Gadaffi ini memberi pembelajaran percuma dari sekolah rendah hingga universiti di Libya. Saya juga sedar bahawa Gadaffi memberi warga Libya perubatan percuma.

Saya juga sedar yang Gadaffi menggunakan duit minyak petrol untuk membuat rumah dan memberikan secara percuma kepada warga Libya.

Saya juga sedar Gadaffi memberi sokongan kepada banyak perjuangan pembebasan antarabangsa pada tahun-tahun 70'an dahulu.

Sokongan dana dan diplomatik diberikan pada Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO), Tentera Merah Jepun, Tentera Republik Rakyat Ireland (IRA) dari Ireland Utara, Euskadi Ta Askatasuna (ETA) dari Sepanyol, termasuk menyokong dan memberi dana kepada Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) dari Mindano.

Dalam masa yang sama, saya amat sedar bahawa ruang demokrasi amat sempit di Libya. Saya sedar Gadaffi memerintah Libya tanpa ada pemilihan. Gadaffi naik tahta kerana rampasan kuasa. Dalam hal ruang demokrasi saya tidak bersama menyokong Gaddafi.

Malah ketika Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM), Angkatan Beliau Islam Malaysia (ABIM) dan Persatuan Bahasa Melayu Universiti Melaya (PBMUM) mengangkat dan menjulang Kolonel Gadaffi pada tahun 70 dahulu, saya secara sinis mentertawakan kumpulan ini.

Ketika itu Gaddafi sedang menjual agama dengan "Buku Hijau" karangannya. Gadaffi membuat Buku Hijau kerana Pengerusi Mao ada "Buku Merah".

Buku Hijau

Saya tersenyum sinis apabila melihat kumpulan-kumpulan Islam amat senang ditipu. Saya perhatikan mereka memiliki kecetekan fikrah dan gagal untuk memahami konsep ruang demokrasi yang lebih luas.

Ini berlaku lebih 30 tahun dahulu. Ini ketika saya bangun menyokong perjuangan adil rakyat Vietnam. Kita menyokong pejungan rakyat Kemboja. Kita anak muda keluar ke jalan raya untuk bersetiakawan dengan rakyat Palestin dan warga Afrika Selatan.

Ketika itu anak muda seluruh dunia bangun melawan kuasa imperialis Anglo-Amerika.
Biar saya jelaskan di sini. Saya tidak pernah menghalalkan apa sahaja bentuk kezaliman, sama ada kezaliman yang dilakukan kerana idealogi kiri seperti di Russia dan China; atau kerana dogma agama di Iran dan Pakistan; atau atas nama keselamatan seperti di Malaysia dan di Israel.

Kezaliman adalah kezaliman tidak kira dari mana datangnya. Yang dizalimi tetap terseksa.

Tuan yang saya hormati,
Di sini biar saya luaskan pandangan siasah agar kita bukan hanya memahami Gaddafi dengan Buku Hijau atau melalui Libya tanpa pilihan raya.

Saya ingin membuka wacana yang lebih luas. Dalam bahasa Jerman, saya ingin membuka wacana realpolitik - politik yang dieja dengan huruf k.

Saya harapkan apa yang saya huraikan ini akan membuka fikrah kita bersama untuk melihat tanda dan makna politik yang sedang berlaku di hadapan mata kepala kita.

Tuan yang saya hormati,
Libya ialah anggota Pertubuhan Negara-negara Pengeksport Petroleum (OPEC) - negara pengeluar minyak. Ertinya Libya negara kaya.

Ertinya jika duit minyak tidak digunakan secara membazir, atau digunakan hanya untuk isteri Gadaffi membeli intan berlian dari kedai Jacob di New York atau membeli beg tangan Jane Birkin - sudah pasti warga Libya hidup lumayan.

Ini tidak berlaku di Libya justeru pendapatan warga Libya adalah yang tertinggi di Afrika.

Tibai Arab Saudi


Sebagai anggota OPEC, kelihatan Libya bawah pimpinan Kolonel Gadaffi selalu membantah keputusan dan cadangan OPEC yang diajukan oleh Saudi Arabia.

Arab Saudi sering mengajukan dasar pengeluaran minyak yang tidak akan menggangu gugat sistem ekonomi kapitalis yang dikepalai Amerika Syarikat. Saudi mahu harga minyak petrol terus rendah.

Amat jelas raja Saudi budak suruhan Amerika yang paling setia. Raja Saudi akan menjaga kepentingan ekonomi kapitalis Amerika lebih baik dari menjaga makam Nabi. Dasar Saudi yang pro- Amerika inilah yang sering ditibai oleh Gadaffi.

Apa yang ingin saya nyatakan di sini, dalam politik antarabangsa Gadaffi ialah sosok antiimperialis. Justeru sokongan Libya terhadap gerakan pembebasan antarabangsa pada tahun tahun 70-an dahulu wajib dilihat dalam konteks ini.

Kerana anti imperialis ini Gadaffi ialah ‘ budak jahat' dalam kitab rujukan Rumah Putih. Kolonel ini tidak disukai oleh kuasa Anglo-Amerika. Kolonel Gadaffi tidak disukai oleh Shell, Esso, BP atau Cheveron Oil kerana semua syarikat ini dikekang masuk menjarah minyak di Libya.

Dalam pandangan geopolitik kaum imperialis dan kaum pemodal antarabangsa, Gaddafi membuat beberapa kesalahan. Biar saya terangkan kesalahan Gadaffi ini.

Kesalahan-kesalahan inilah yang membuatkan bala tentera Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (Nato) menyerang Libya dan membunuh Gadaffi.

3 'kesalahan' kolonel

Tuan yang saya muliakan,
Barkan saya senaraikan satu demi satu kesalahan Kolonel Gadaffi ini. Diharapkan tuan terbuka mata dan hati untuk memahami siasah dunia dengan lebih lengkap. Jika tuan memahami ini, maka saya berharap tuan memahami kenapa saya menyokong Gadaffi.

Pertama:
Gaddafi mengeluarkan dana lebih dari AS$300 juta untuk membuat sistem satelit Afrika. Sistem satelit ini membolehkan 42 negara Afrika berkomunikasi bebas dari kongkongan sistem komunikasi syarikat Eropah.

Saban tahun, sebelum adanya sistem satelit Afrika ini, negara Afrika terpaksa membayar AS$500 juta harga sewaan setahun. Gaddafi membebaskan negara Afrika. Kaum pemodal antarabangsa lesap pendapatan sebanyak AS$500 juta setahun.

Kedua:
Gadaffi merancang untuk menubuhkan Tabung Kewangan Afrika (AMF). Lembaga AFM ini berperanan seperti Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) - meminjamkan dana untuk negara Afrika yang memerlukan.

Bezanya AMF ini bukan untuk mencari keuntungan. AMF ini bukan untuk memberi hutang atau menjadi along untuk negara Afrika. AMF bertujuan membebaskan negara-negara Afrika dari sistem penjajahan ekonomi yang sedang memiskin benua itu.

Lembaga AFM ini juga akan mewujudkan Bank Pusat Afrika yang beribu pejabat di Abuja, Nigeria. Ini bererti, nilai duit Afrika bukan lagi ditetapkan oleh dolar, bukan lagi ditetapkan oleh pound sterling atau euro. Dengan wujudnya bank pusat ini maka putuslah penjajahan ekonomi kaum pemodal antarabangsa dengan benua Afrika.

Gadaffi juga akan mewujudkan Bank Pelaburan Afrika yang beribu pejabat di Libya. Tujuan bank ini untuk mencari modal dan melabur di negara-negara Afrika. Semua lembaga kewangan ini akan diwujudkan pada tahun 2011.

Semua perancangan berjalan dengan lancar. Semua perjanjian telah ditandatangani. Kini semuanya tinggal impian. Kini semuanya dimusnahkan oleh serangan Nato.

Ketiga:
Kuasa imperial Anglo-Amerika tidak mahu Afrika bebas. Kuasa imperialis mahu rakyat Afrika terus bodoh dan dibodohkan. Ramai warga Afrika datang belajar di Libya. Sistem pembelajaran percuma di Libya menjadi ancamaan kepada kaum pemodal.

Bertambahnya warga Afrika yang bijak bermakna berkuranganlah pengaruh pemodal antarabangsa di Afrika. Justeru, kaum pemodal antarabangsa mahu Afrika terus diperintah oleh ditaktor seperti Mobutu Sese Seko, Idi Amin Dada atau emperor seperti Bokasa.

Anak muda melawan Gaddafi?

Melalui Kolonel Gadaffi, Kesatuan Afrika menjadi organisasi yang bukan sahaja beretorik tetapi berupaya melakukan sesuatu. Melalui duit minyak, Gadaffi menyalurkan dana yang banyak ke negara-negara Afrika.

Ini dilihat oleh kaum pemodal sebagai sesuatu yang bahaya, sebagai satu ancaman. Bahaya kerana jika Afrika bangun membina negara mereka sendiri, maka kaum pemodal antrabangsa akan kehilangan tempat untuk merompak dan menjarah kekayaan.

Tuan yang saya hormati,
Tiga pekara yang dilakukan oleh Gadaffi ini dengan terang-terang menentang kepentingan kaum kapitalis antarabangsa. Semua ini jenayah Gadaffi terhadap kaum pemodal antrabangsa. Semua ini kesalahan Gadaffi terhadap imperialis Anglo-Amerika.

Jelas, apa yang saya tuliskan bukan jenayah Gadaffi terhadap warga Libya. Ini bukan bermakna Gaddaf seorang sosialis. Tidak. Apa yang Gaddafi lakukan secara jujur dia ingin membebaskan Afrika dari cengkaman pemodal antarabangsa.

Tuan yang saya hormati,
Pekara yang saya tulis ini tidak akan dilaporkn oleh CNN, BBC, New York TimesWashington Post atau pun Utusan Melayu. Tidak ada media arus perdana yang berani menyentuh pekara ini.

Laporan yang kita baca, dengar dan tonton hanya menyatakan warga Libya bangun menentang Kolonel Gadaffi. Apakah ini betul?

Saya hanya ada satu pemintaan kepada tuan yang saya hormati. Sila cari gambar, sila cari klip di YouTube, sila selidiki semua media dunia, adakah pernah tuan ternampak beribu-ribu anak anak muda berkumpul menentang Gadaffi seperti di Dataran Tahrir?

Adakah tuan pernah terlihat gambar puluhan ribu rakyat Libya berdemonstrasi seperti perhimpunan BERSIH pada 7 Julai dahulu? Atau pernahkah ternampak gambar beribu-ribu anak anak muda berdemonstrasi dan terus bermalam berminggu-minggu di Benghazi?

Tidak.

Tuan jangan membuang masa. Imej ribuan anak muda Libya berdemonstrasi ini tidak wujud kerana bukan warga Libya yang bangun menyerang kerajaan Gadaffi. Yang datang menyerang ialah soldadu upahan Amerika dan jet pengebom Nato yang bertungkus lumus siang dan malam menyerang Libya.



kesimpulan-aku tak sokong pembunuhan Gadaffi.fakta tentang beliau bunuh rakyat Libya semua nya auta yg direka media massa milik US,CIA,dan MOSSAD..haha..p/s : jgn mudah pcaya dgn permainan yahudi amerika sbb diorang saja mengkambing-hitamkan pemimpin2 negara Islam mcm ni..

Pesanan ustaz zawawi yusoh kepada mereka2 yg suka besau diri..

‎" Tahanlah diri jika seseorang menceritakan kelebihan dirinya sendiri, tak perlu ikut sibuk menceritakan diri kita sendiri agar tampak lebih dari dia. Biarlah dia bahagia dengan ceritanya "
 ~

Tuesday, 23 August 2011

Betapa Susah nya seorang Arkitek dan Engineer membina sebuah bangunan.

2hari lepas aku pergi jalan sekitar mall of the emirates.
terjumpa satu kedai,dia jual puzlzle utk bangunan Burj al-Arab.yg kat Jumeirah tu.
ada yg saiz small,medium dgn big.
small punya harga 10dirham.yg medium 35dirham,big 90 dirham.






pastu baru td teringat nk try pasang benda alah ni..
 aku pikir mcm senang la sebab ade 15 keping je komponen die.
lgpun ni la sekecik2 replika yg ada.
yg lain masjid.haha
aku try pasang nk dekat 2jam jgk baru siap benda alah ni..susah braderr..
x tipuu..
dgn tapak nye,dalam nye lg.tu baru kertas polistrin aku dh terkapai2.


belum bangunan sebenar die lagi.aku pikir la,mesti engineer dgn arkitek yg buat bangunan Burj al-Arab ni botak kepala cari idea nk dirikan benda tu.


dah la dekat tengah2 laut.
nk kena cek kukuh ke x kukuh..puhhh tesembur air liur aku kalo nk buat gitu.haha


ni lah hasil nya lepas 2jam lebih aku bukak-pasang-bukak..


















haha
kepada bakal2 arkitek,selamat berpikir..


P/S : Allah ialah sebaik2 pencipta.haha

Saturday, 20 August 2011

serius aku kate..

skali ko bukak FB,mmg xkan boleh lepas punyer..

fuhh hebat...



sekolah yg panas.dgn haba yg membara

Friday, 19 August 2011

Sape yg nak berKahwin dgn minah Arab: Perkara yg korang perlu consider..


















P/S : maaf la brader,tulisan tu kecik..click la utk besaukan.haha
selamat menggatal dgn minah arab...:D

Thursday, 18 August 2011

teknik memotong kulit buah peach..

setelah 20 tahun 4 bulan aku hidup,
baru perasan yg aku ni x reti potong kulit buah termasuk la mangga,epal,peach,dLL kecuali durian.


sebenarnya baru 1st time pegang buah peach td,kulit dia mmg berbulu,jd aku risau la nk makan kulit beliau.
mase nk kupas kulit tu baru sadau teknik pemotongan aku sgt bad.haha..


tibe2 terlintas dlm pale otok,tertanya2 ape khasiat buah peach ni.
maka terus lah search dlm university of google.


ni ha yg aku jumpa :


* Membantu menyehatkan kulit dan memperindah warna kulit.

* Membantu menghilangkan cacing dalam saluran pencernaan.

* Karena kaya Vitamin A, Peach membantu mencegah kanker pada organ & kelenjar jaringan epithelial.

* Peach mengandung 80% lebih air dan sumber serat yang sangat baik, berguna untuk mereka yang berusaha menurunkan berat badan





oh x sia2 la rupenya aku main beli buah tu..alhamdulillah bebeh.



haha.

Wednesday, 17 August 2011

kelajuan haiwan kat dunia mengikut ranking..


AnimalSpeed
(mph)
Peregrine falcon200.00+
Cheetah70.00
Pronghorn antelope61.00
Lion50.00
Thomson's gazelle50.00
Wildebeest50.00
Quarter horse47.50
Cape hunting dog45.00
Elk45.00
Coyote43.00
Gray fox42.00
Hyena40.00
Ostrich40.00
Zebra40.00
Mongolian wild ass40.00
Greyhound39.35
Whippet35.50
Jackal35.00
Mule deer35.00
Rabbit (domestic)35.00
Giraffe32.00
Reindeer32.00
Cat (domestic)30.00
Kangaroo30.00
Grizzly bear30.00
Wart hog30.00
White-tailed deer30.00
Human27.89
Elephant25.00
Black mamba snake20.00
Six-lined race runner18.00
Squirrel12.00
Pig (domestic)11.00
Chicken9.00
House mouse8.00
Spider (Tegenearia atrica)1.17
Giant tortoise0.17
Three-toed sloth0.15
Garden snail0.03


sumber : 
http://www.infoplease.com/ipa/A0004737.html

Tuesday, 16 August 2011

bila makanan jadi mahal..

harga makanan kt sini jgn ckp la.mmg mahal.haha
duit syiling hanya wujud dlm bentuk aquos.wakaka x la.
duit syiling cuma ada 25sen,50sen dgn 1dirham je.
duit kertas ada 5,10,20,100,200 ,500 dan 1000 je.sekeping.





haha..
gambo x lawo

ni harga sekilo rambutan kt sini.




harga satu guni beras lebih kurang 60dirham jgk.hoho..beras mesir murah sikit tp kontot.kecik.





oh ye..

satu2 nya negeri atau emiriah yg x dibenarkan bawak masuk alkohol ialah Sharjah..hehe..


cun x kete ni?atau model tu yg cun?err..



ni plak masjid pasir..fully sand made.huhu..


jangan taksub dgn pemimpin..

tu lah selalu nya title geng2 politik akan bagi kt sesetengah parti lawan.
semenjak dua menjak ni byk isu timbul lagi2 melibatkan parti "agama"..aku x mau sebut.
x kurang hebat jgk dgn parti "kebangsaan" punye isu..

dgn murtad nye,isu bacaan ayat suci la,isu liwat la,BERSIH la.
mcm2..

pada pemerhatian aku lah,
dlm parti agama ni rmai sgt yg taksub dgn pemimpin2 diorang.
aku akui mmg dulu mase mula2 kenal politik aku pun jnis taksub jgk.
post dlm FB la,gambar la,itu la,dgn sticker la,..mcm2..


tp lepas aku jadi pemerhati jarak jauh ni,rase malu plak bile taksub yg melampau2..huhu

ade org jenis yg sokong je ape yg kluar dari mulut pemimpin parti diorang.
seolah2 mereka ini sentiasa dipihak yg benarrr dn x pernah salah..

alahai minda manusia...kesian2..huhu

Parti A pnye pemimpin cakap "z",pengikut dia habis2 pertahankan ape yg dikeluarkan pemimpin tu.

Parti Lawan plak x habis2 provokasi.,..

isu bacaan ayat suci al-Quran tu mula2 aku pikir mcm geng2 Kebangsaan punye hujah boleh diterima akal.
kenapa dari dulu sejak lepas merdeka x keluarkan larangan buka pembesar suara kt masjid kt pulau pinang.
huhu.kenapa mesti sekarang.
aku terbayang seolah2 mereka2 yg kluarkan arahan ni dipaksa oleh parti2 yg lain yg bertahalluf skali dgn mereka..

tp bila dgr penjelasan mufti penang,aku rasa hujah umno boleh ditolak la sbb dia kate larangan tu bkn bersifat paksaan atau arahan org2 tertentu dari parti cina,tp larangan tu dkeluarkan sbb mereka dpt aduan dari rakyat sekitar kawasan tu..

maknenye sebelum2 ni sejak dari merdeka belum terima mane2 aduan lg la.skarang baru org berani mengadu..huhu..tu lah cite nye..


P/S : jgn jadikan pemimpin anda sebagai 'maksum' walaupun kdg2 ade kenyataan yg x boleh diterima..huhu

wallahua'lam